Dagens ungdom <33

Ja ni vet hur de är, eller gör ni?
Funk Master Fors ska förklara för er:

Jag har ständig span på fjortisarna runt om i halland å en del utanför också och jag har märkt att det är en brutalt hård tid dom går igenom atm.
Vad jag menar är att hormonerna har börjat visa sig, ena dagen är dom hypade som små löss och andra dagen är dom helt sprängda med beskymmer, ångest, stress, utseendefixering och annat bös.
Och anledningen till att jag "bloggar" på detta är för att jag minns inte nån i min ålder som flippade ur så mycke.
Kan det bero på den nya tekniken?
Kan det bero på den sjö av communitys?
Kan det bero på föreldrarna?
Kan det vara en såkallad dominoeffekt. och att det kommer generera i att nästa generation är VÄRRE?
Kan det bero på oss?
Ja, det är frågor jag tror ingen har svar på.

Men jag tror jag har knäckt gåtan:

14åriga Linda och 13åriga Sofie är kompisar. Sofie har även kompisar som är 11-12 år (självklart äldre också, men skit i dom)

Linda utväcklas fortare än Sofia, och utväcklar former, hormoner etc. Sofia, som börjat få sina humörsvängingar, tar efter på Lindas beteende.
En typisk bild på Lindas bilddagbok kan se ut som följer.
"jävla hora du ska dö ditt krääääk.

hatahatahatahata"

Sofia vet inte vem personen är, men ser kommentarer från Lindas gämnåriga kompisar som lyder "finns <3" "finns här för dig gumman" osv. och hon tar efter kompisarna.

Sen kan ju dagen vara guld värd å sånt, och självklart sätter det sina spår i Sofias huvud.

Sofia börjar sätta sig på bdb och skriva liknande bildtexter som Linda, och då ser hennes yngre kompisar detta, och det samma sak händer i det fallet.
Då kanske Kajsa på 11år också börjar skriva "hatahata" eller "L-zkar deeij" osv. vilket i sin tur kanske inte går så mycke yngre, men det "tvingar" hennes gämnåriga kompisar att göra det samma för att passa in.

Och sen sprider det sig. Som en löpeld i en torr hage. Alla, och då menar jag ALLA, 12-15 åringarna är exakt likadana, mer eller mindre. Ska ju självklart inte dra alla över samma kam men kolla runt själva. Det är en pest som drar ner våra kära små töser ner i en grotta av självplågande ångest, ja you name it, they got it. typ!

(Och självklart är Linda och sofia figurerade namn. Alltså jag känner ingen Linda eller Sofie.)

aja, tack för att ni tog er tid och jag ska komma tillbaka med ännu fler svar på universums allra djupaste gåtor!
Men ett blogginlägg är ju inte detsamma utan:

Idag har jag varit i skolan, de va sjuuuke.
Final countdown och sånt e livet på enseblen, fett soft <3
Sen kom philip hem till mig å vi stack ner å kolla läget på stadens grova gator och sen åkte han hem.
Nu bär det av emot kolgruvan där vi gräver i glasspaket och lyssnar på lil waynes förgyllda röst.

ha det bäst guldungar <33

Kommentarer
Postat av: ~'~sandra~'~

du är så smart!

2009-03-25 @ 21:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0